En veure la notícia del llarg viatge en moto de
trenta-cinc mil quilòmetres de l’Albert Solé fins a les remotes terres
australianes se m’han remogudes les restes de les ànsies d’aventura que, de més
jove, vaig tenir imaginant-me a lloms d’una moto similar mentre deambulava pel
món igual que l’Albert diu que farà al seu blog.
Recordo que fa uns anys un argentí intrèpid es
va proposar donar la volta al món amb una Honda Goldwing, una mena de sofà amb
rodes amb la grandària d’un autobús i tres-cents quilos i escaig, totalment inadequada
per explorar les regions remotes de l’Àfrica i de l’Àsia per on va anar passant
l’home agosarat sense cap mena de mania ni, a voltes, de la més mínima previsió.
L’argentí enviava cròniques (no sé ben bé com
perquè tot plegat era abans de la internet) amb una certa regularitat i les hi
publicaven a la revista de motos de moda del moment, Motociclismo, la qual comprava jo frenèticament cada setmana al
quiosc que tenien els de Can Vert a la carretera de Barcelona per imbuir-me d’aquell
esperit d’aventura de l’argentí.
El pobre, pretenia arribar a la fàbrica Honda a
Hamamatsu per honorar la marca i amb la intenció que la marca l’honorés a ell
regalant-li una Goldwing nova de trinca en compensació per haver passejat la moto, la
marca i la resistència del model per mig món i haver sobreviscut a les febres
grogues, a l’escorbut i a un parell de naufragis prop del golf de Bengala en
ares de la marca de l’ala (Honda).
La cosa no va anar ben bé així com ell pensava i
els pragmàtics japonesos de la casa mare el varen rebre, això sí, amb honors d’heroi,
però es varen limitar a passar-li la revisió completa de la moto i a
tornar-la-hi com si fos nova de trinca, neta i polida en unes excel·lents condicions
per a cent mil quilòmetres més, mínim, es veu que li varen dir. Potser el gest
no era tan descabellat ja que si la màquina havia anat tan bé, perquè l’hauria
de voler canviar? No cal dir que l’argentí es va emprenyar com una mona davant
la gasiveria nipona, i l’entenc perquè jo hauria fet el mateix. Després li
vàrem perdre la pista i desconec si va amb una Honda i si ja ha renegat de la
pragmàtica marca i de donar voltes pel món.
Veig que l’Albert Soler s’ha decidit per una
imponent BMW, pel model successor del que va usar l’actor Ewan McGregor en un
parell d’aventures, una volta al món (curiosament també de trenta-cinc mil
quilòmetres) Long way Round i un
viatge de nord a sud, Long Way Down fixades
en una sèrie de documentals acompanyat de Charley Boorman, un anglès
especialista en aixecar la roda de la BMW armada fins les dents com un Panzer
de la segona guerra mundial.
El viatge em subjuga però declinaré anar-hi
vista la reacció de la meva companya quan li he suggerit que podria
acompanyar l'Albert.
Amb la meva modesta Honda Varadero XL1000V em
limitaré a passejar per la perillosa carretera nacional dos-cents seixanta que
uneix Ripoll i Sant Joan de les Abadesses a cada revolt de la qual hi he vist
accidents greus i que l’aclamada guia gala Michelin l’havia catalogat com d’alta
perillositat abans que el Google Maps ho engegués tot a rodar. De fet en un dels seus revolts m’hi vaig trencar una cama després
de topar a trenta-dos metres per segon amb el Renault 5 ple d’enciams d’un jubilat de Ripoll.
De tant en tant, coses de l’edat, em ve per
recordar qui es va estampar a cada revolt i els morts que hi ha hagut amb xocs
frontals, laterals, encalçaments, sortides de carretera i atropellaments de
porcs singulars (senglars) cavalls, cabres, gats, gossos i ocells de tota mena.
Realment és perillosa la malparida.
Així, una mica enfervorit pels trenta-cinc mil
futurs quilòmetres de l’Albert, provaré de gaudir més de la meva humil aventura
de la nacional dos-cents seixanta, que uneix els dos pobles on he passat més
anys de la meva vida, Sant Joan de les Abadesses i Ripoll.
Albert, que els déus et siguin propicis i, posats
a demanar i si els sobra temps, que també em siguin propicis a mi i a la meva
Honda que mai no veurà el rar Japó ni la calorosa Austràlia.
Rock me mama
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada